Tuesday, March 25, 2014

Lebih dari sekadar rezeki.


Assalammualaikum.

Berakhir sudah penantian MH370 yang berakhir di Lautan Hindi. Menjadi sebuah pusara untuk semua krew dan penumpang-penumpang yang terlibat. Hanya doa yang mampu kita iringkan untuk yang beragama Islam semuga mereka di tempatkan di dalam golongan yang soleh dan beriman. Hanya Allah yang mengetahui.

Life must go on. Mencari rezeki yang halal dan diberkati untuk hidup ini. Marilah kita bersama2 mengambil sedikit dari info video di bawah ini untuk kebaikan dan keberkatan bersama.

Sesiapa yang berdhuha dialah yang paling dekat dengan kemenangan.







Alhamdullilah...masih ada rezeki untuk aku. Beberapa tempahan yang lalu. Gambar kurang memuaskan (tapi nak letak gak). Aku bukan Pro photographer yang banyak gadget2 yang canggih untuk dapatkan gambar2 yang cantik. Hanya harapkan sinar mentari yang terang tapi beberapa minggu lalu Shah Alam berjerubu teruk so gambarnya pun 'berkabus'.


The world's best choc. cake. Mula2 letak strawberry dengan daun2nya tapi nampak berserabut. Bila dah buang daun nampak macam togel je pulak. Huh! tak pernah rasa puashati. Tapi daunnya orang tak makan kan? (nak pujuk hati lah tu)







Red Valvet cupcakes with fondant ribbon roses untuk hantaran. Next time kena ingatkan customer kalau nak tukar colour bagi tau awal2 bukan lagi 2 3 hari sebab aku dah siapkan roses ni awal. Nasib baik warna merah dan putih memang sangat2 ngam dan berseri2!..dan dia puashati.







Moist choc. kek with buttercream and red roses (gumpaste) ready made sebab ini order tukar disaat akhir. Guna ready made je lah.




Kek hantaran untuk anak sahabatku yang jauh datangnya dari Sabah bertemu jodoh di Shah Alam. Masih lagi RV cake with cream cheese topping and fondant flowers. Gambar tangan tu ilham dari kek Azlita  Masam Manis. Konon2 nak cipta kelainanlah kan..kan...





2 tier wedding cake with steamed buttercream. Gambar ni lagi kesian...hanya harapkan cahaya lampu sebab kek ni siap sebelah malam. Suboh2 sepeie kena hantar ke PJ. Matahari masih beradu.













Ini 3 tier wedding kek minggu lepas. 3 tier staked cake (betul ke aku eja tu). Gambar blur bukan sebab cuaca tapi sebab Anas yang godek2 camera aku. Setting lari kot. 


Percubaan pertama yang tidak gagal!. Sangat berjayalah aku rasa yang untuk pertama kali buat kek ni. Sangat mencabar sampai aku rasa nak putar je jam tu bagi lambat lagi 1 hari for delivery. Masih banyak yang perlu diperbaiki but as usual untuk orang yang tak pandai seni2 menilai kek ni nampak cantik dah. Pengantin sangat puashati!

"cantiknya cik Ta! (puji aku ke puji kek?)  Along puas hati sangat. Lagi cantik dari contoh yang Along suruh buat tu. Kek pun sedap"...hihihi ...tang kek tu aku setuju sebab RV aku tak pernah mengecewakan. Aku senyum syukur sampai ke telinga sambil tangan tepuk2 poket! Alhamdullillah.






Fondant warna warni tu nampak macam belon kan? Jadi lah belon aku tu sebab budak2 kecik yang keliling kek ni selepas pengantin potong kek berebut2 nak kan belon tu. Budak kecik pun tahu menilai.



Ini gambar contoh kek tu. Gambar kecik je. Mana boleh lawan tokeh kan..!



Alhamdullillah..rezeki yang tak terjangkakan. Rajin2 buat solat sunat dhuha no! (aku pun baru2 ni je...dulu jahiliah lagi).

Cheerio.



2 comments:

  1. gorgeous2 kek Cik Ta.. harus sy berguru dgn Cik Ta ni, sy buta bab deco2 ni.. ya, dhuha tu bagaikan satu keajaiban kan, sy pun baru2 belajar juga, memang nmpk sgt kesannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Seri. Byk yang kena belajar lagi. Sedang cuba merutinkan solat dhuha...

      Delete