Wednesday, September 3, 2014

Sangat mencabar! - 3 tier stack cake.


Assalammualaikum. Salam Bahagia.

Alhamdulillah segala puji bagi Allah. Semuanya telah berlalu dengan baik dan aman.

Ramadan lama telah meninggalkan kita begitu juga Syawal. Semuanya bergembira walau tetap ada sekelumit rasa hiba atas apa yang terjadi pada MH 17. Mereka akhirnya telah kembali bersemadi di bumi tercinta ini. Di sini Lahirnya Sebuah Cinta...juga telah kita sambut dan menjulang panji-panji kemerdekaan untuk yang ke 57 tahun ini. 

Life must go on. Lama tak bersembang di sini. Ramai teman-teman maya yang menyapa dengan resepi-resepi baru tapi hati masih belum terdetik nak 'bersilat' di dapur mencuba resepi yang enak-enak.

Cuma hujung minggu merdeka baru-baru ini mencabar diri menyudahkan tempahan 3 tier stack cake ini. Fuh! rasa nak menangis masa nak siapkan. Tengok kek-kek yang dah dimasak, bunga2 atas meja kopi dan krim segala bagai rasa macam tak sabar supaya semuanya cepat siap.






Macam biasa...kesabaran dan kesungguhan kunci utama kalau nak buat kek bertingkat ni. Buat slow-slow walaupun sekali sekala Anas tetap nak kacau krim-krim aku. Bila dah siap!...rasa macam tak percaya aku boleh buat kek ni! Masa ni lah kepuasan akan dirasa. Lega! Korang yang buat kek mesti tahu kan?







Yang paling remeh dan mencabar nak buat reben besar ni. Silap haribulan mau melorot ke bawah. Kek dengan topping buttercream sangat cerewet. Tersentuh sikit pasti ada dented. Akhirnya ini lah hasil kerastangan aku. Masih banyak yang perlu di perbaiki.






Syukran Ya Allah dengan sedikit ilmu yang ada ini untuk menggembirakan hati orang lain. Semoga pasangan mempelai ini bahagia hingga ke jannah.







1 comment:

  1. Kalau saya ni Cik Ta, mau amik 3 hari 3 malam baru siap ..
    kalau kek kek macam ni tak tergamak nak potong, simpan dalam almari buat perhiasan bagus..hehe

    ReplyDelete