Friday, June 21, 2013

Bizi - tempahan lagi.


Assalammualaikum.

Cuaca panas dan berjerubu buat hari jadi tak menentu. Dah masuk bulan Syaaban. Ramadhan hampir tiba. Dah ada yang mula buat persiapan untuk raya. Bukan raya yang ditunggu sebenarnya tapi sebagai langkah bersedia dan siapsiaga agar  segalanya tidak dibuat melulu.

Aku sendiri sebenarnya suka buat persiapan raya seawal mungkin supaya Ramadhan tak terganggu. Dengan cuaca sekarang ni memungkinkan aku tidak akan bershopping raya dalam bulan puasa nanti terutama waktu siang nak 'mengukur' kedai2 dan luasnya pasaraya. Tak sanggup dik oii! 







Kuih2 biskut raya pun dah mula mendapat mendapat tempahan sekarang. Wah! femes betul florentine atau crunchy nuts nowdays. Permintaan dah melebihi penawaran.  Aku juga tolong kawan jualkan biskut ni. 

Sedap!..satu..satu..masuk mulut. Memang tak puas. Sedar2 dah setengah botol.  Kalau tak de masa dan always bizi cam aku ni beli je kat aku. RM35.00 satu bekas tu lebih kurang 50 pcs. Limited stock. Siapa cepat dia dapat.

Lately masih bizi dengan tempahan. Tak banyak mana pun tapi sebab repeat order dan dengan kerja2 kat ofis nampak lah cam aku ni sibuk sangat!


Chocolate cupcakes untuk hantaran. Lama tak menguli fondant rasa mencabar sangat tang huruf2 tu. Aku ambil masa 3 4 hari jugak nak siapkan bunga2 fondant ni. Tu sebablah kalau kek2 yang ada bunga fondant harganya agak tinggi. Leceh dan rumit. Memang kena banyak sabar.











Fruits tart dan RV cupcakes. Repeat order dari Chocolate Museum lagi. 














Order akhir untuk minggu ni. RV birthday kek oleh Khairul untuk anak buahnya. Ezra ni dah macam anak sendiri. Ke mana2 dengan Ezra. Sayang sangat sampaikan Belated birthday pun dia tetap nak buat.  Harap lepas ni Khairul dapat menimang anak sendiri. Kartun Boboboi kegemaran Ezra. Muka pun bulat2 macam Boboboi.




Ok. Got to go. Selamat berhujung minggu. Ahhh..lega rasa.



No comments:

Post a Comment