Monday, July 1, 2013

BILA BUNGA2 BERKEMBANG


Salam bahagia. Salam manis.





Hati teruja sungguh bila lihat bunga2 berkembang harum hasil dek tangan yang separuh lembut separuh kejung ni.


Ini aktiviti hujung minggu lalu. Sejak terpandang bunga2 berkembang di sini hati meronta2, teruja nak join sama. Memang dah rezeki agaknya dengan 'memejamkan' mata membayar yuran kelas yang buat orang2 macam aku ni rasa tersedak jugak, langkah diteruskan dengan satu niat..nak belajar. Nak cari ilmu yang aku tahu dapat dimanafaatkan satu hari nanti.

Aku antara orang pertama yang tiba di kelas. Pintu Mysugar Class di Saujana Utama masih berkunci. Hati berkata2.. boleh buat ke sebab dah lama dah tinggalkan skill deko2 ni. Hanya berserah pada Allah agar aku memperolehi sesuatu dari kelas ini.

Bila kelas dimulakan..dalam hati berkata2..oh!...macam tu. Wah! best ni..hmm...patutlah aku buat tak jadi dan macam2 ilmu baharu yang aku dapat padahal sebelum ni ingat apa yang aku buat tu betul. Memang tak rugi dan berbaloi2 penerangan dari cikgu Lea dari Lea Oven pagi tu.

Beza cream yang nak disapu pada kek dan yang nak buat bunga adalah tidak serupa. Selama ni aku main belasah je. 

Cikgu Lea juga ajarkan cara2 memilih pewarna dan macamana nak dapatkan warna2 yang cantik pada bunga2 yang dibentuk.

Bila selesai penerangan dan mula melepa kek dengan buttercream aku dah 'jatuh cinta' dengan cream ini yang sungguh halus dan mulus. Nampak macam fondant. Oh! tak sabar rasanya nak menghias kek ini.




Dipertengah kelas. Bunga2 hampir menutupi kek. Macam2 gaya nak dapatkan bentuk kelopak yang cantik. Kejap duduk, kejap berdiri, pusing nozzle kiri kanan, adjust pinggang kejap. Duduk balik. Adoii!...bukan senang nak dapat ilmu dik oi!







antara hydrangea yang tercantik!..boleh lah..


Hasil sentuhan kami. Syabas! Ohsem!..






















Jom..cabar diri, kreativiti dan kebolehan anda dengan mengikuti kelas2 Articake Inspired Decorating Cake yang dianjurkan oleh Lea Oven. Insyaallah..berbaloi2!. Contact Lea - 0122839337 atau boleh lihat jadual kelas di sini.

Oh! ya...buttercreamnya memang sedap dan memang berbau harum. Bukak kotak kek aje harum semerbak bau bunga2 berkembang.






Adios.










2 comments:

  1. Salam. Cantiknyer.... deco mcm ni yg bundo tak pandai

    ReplyDelete
  2. Salam.....kalas kau geng...hehehe...berbaloi kan walau pun tersedak bayar yuran kelas...hihi....

    ReplyDelete